Uvaděčem v kině, promítačem, praktikantem ve fotozávodě, filmový laborantem – tím vším byl Otto Heller, než zcela propadl filmové kameře. Natočil více než dvě stě filmů a stal se jedním z nejuznávanějších kameramanů. Dokázal do československého filmu přinášet vlastní i převzaté novátorské prvky v období němého i meziválečného filmu. Pro svůj židovský původ uprchl před nacismem a přes Nizozemí a Francii se dostal až do Velké Británie, která se stala jeho druhým domovem. Společně s profesorem Duncanem Petriem z University of York přiblížíme na ploše šestnácti filmů význam kameramana Otty Hellera nejen pro československý, ale také britský film. Vždyť který jiný český kameraman se může pyšnit dvěma cenami BAFTA?
Aleš Říman, a high school teacher who keeps returning to his original profession at Summer Film School, fan of genre film, lovingly made trash cinema and everything Italian, being in a lifelong complicated but fruitful relationship with Czechoslovak cinema.
Jan Jendřejek, (stále) svůj zájem směřuje k historii českého, respektive československého filmu. Rád objevuje jeho neprobádaná zákoutí a utajené klenoty. Český film rozhodně nezatracuje a stejně tak ani jeho tvůrce, kteří se dokázali prosadit i v zahraničních podmínkách.
Design & web: David Huspenina