Jak vypadal filmový rok 1975? Jaké příběhy vyprávěli tvůrci v nejrůznějších koutech světa? A jak jejich filmy odrážejí filmovou a společenskou mapu světa?
Půlstoletí do minulosti se vydává sekce, která je společným dílem festivalů sdružených do sítě AFFN (Archive Film Festival Network) - Letní filmové školy, Film Meeting Bergamo, FEMA La Rochelle a finského Midnight Sun v Sodankyla. Zrod blockbusteru, kino morálního neklidu, druhá vlna feminismu, australská nová vlna, francouzské krimi… pestrá mozaika, která přesto tvoří kompaktní obraz.
Koordinátorem Sítě archivních filmových festivalů je Letní filmová škola v čele s Janem Jílkem a Martou Švecovou Lamperovou.
Foto z filmu Piknik na Hanging Rock (Peter Weir, Austrálie 1975)
Dramaturgyně sekce AFFN uvádí: 1975:
Iva Hejlíčková
Programová ředitelka, kromě organizování a zařizování Letní filmové školy se věnuje především anglosaské kinematografii a úplně nejradši má klasický Hollywood a (skoro) všechny jeho tvůrce.
Jak vypadal filmový rok 1975? Jaké příběhy vyprávěli tvůrci v nejrůznějších koutech světa? A jak jejich filmy odrážejí filmovou a společenskou mapu světa?
Půlstoletí do minulosti se vydává sekce, která je společným dílem festivalů sdružených do sítě AFFN (Archive Film Festival Network) - Letní filmové školy, Film Meeting Bergamo, FEMA La Rochelle a finského Midnight Sun v Sodankyla. Zrod blockbusteru, kino morálního neklidu, druhá vlna feminismu, australská nová vlna, francouzské krimi… pestrá mozaika, která přesto tvoří kompaktní obraz.
Koordinátorem Sítě archivních filmových festivalů je Letní filmová škola v čele s Janem Jílkem a Martou Švecovou Lamperovou.
Foto z filmu Piknik na Hanging Rock (Peter Weir, Austrálie 1975)
Dramaturgyně sekce AFFN uvádí: 1975:
Iva Hejlíčková
Programová ředitelka, kromě organizování a zařizování Letní filmové školy se věnuje především anglosaské kinematografii a úplně nejradši má klasický Hollywood a (skoro) všechny jeho tvůrce.
Design & web: David Huspenina