At the turn of 1979 and 1980, two films were made at FAMU based on the same theme by Vladimír Poštulka: AEIOU by Dušan Koukal and Martin Bezouška and Eugene Among Us: Petra Nýdrleho a Martina Vadase.
Oba snímky, navážející se do fungování tehdejších socialistických struktur, vzbudily na fakultě velký rozruch.
„Vibruje od hranice triviálnosti, nevkusu, absence studentské inteligence a jakýchkoliv etických a estetických norem až po hranici rafinovaného, formálně vyspělého ideového zpochybnění tvůrčí činnosti v socialistickém státě,“ napsal o filmu Eugene Among Us: tehdejší šéf katedry režie Jiří Sequens. Podobně kategoricky byl odmítnut i film AEIOU.
Letošní Letní filmová škola přinese jedinečnou příležitost vidět v rámci sekce FAMU Films History oba snímky a debatovat s tvůrci Janem Krausem and Martinem Bezouškou o problémech, které jim způsobily.
Dramaturg:
Jan Jendřejek focuses on the history of Czech and Czechoslovak cinema. He likes to discover its unexplored realms and hidden gems. He never condemns Czech cinema and respects the filmmakers who were able to make their marks abroad.
At the turn of 1979 and 1980, two films were made at FAMU based on the same theme by Vladimír Poštulka: AEIOU by Dušan Koukal and Martin Bezouška and Eugene Among Us: Petra Nýdrleho a Martina Vadase.
Oba snímky, navážející se do fungování tehdejších socialistických struktur, vzbudily na fakultě velký rozruch.
„Vibruje od hranice triviálnosti, nevkusu, absence studentské inteligence a jakýchkoliv etických a estetických norem až po hranici rafinovaného, formálně vyspělého ideového zpochybnění tvůrčí činnosti v socialistickém státě,“ napsal o filmu Eugene Among Us: tehdejší šéf katedry režie Jiří Sequens. Podobně kategoricky byl odmítnut i film AEIOU.
Letošní Letní filmová škola přinese jedinečnou příležitost vidět v rámci sekce FAMU Films History oba snímky a debatovat s tvůrci Janem Krausem and Martinem Bezouškou o problémech, které jim způsobily.
Dramaturg:
Jan Jendřejek focuses on the history of Czech and Czechoslovak cinema. He likes to discover its unexplored realms and hidden gems. He never condemns Czech cinema and respects the filmmakers who were able to make their marks abroad.
Design & web: David Huspenina