Amerika Tima Burtona
Dogma 95: Svobodomyslní Dánové útočí na velký byznys
Česká kameramanská škola: Vizuální identita a tradice
Psychologie filmu: Jak rozumíme filmovým příběhům?
Význam a přínos Otty Hellera pro britský film
Mezi Bengálskem a zbytkem světa: Dílo Satjádžita Ráje
Twin Peaks: Svět úžasný i prapodivný
Lynchovský: Co to znamená?
Známá, neznámá Chantal Akermanová
Bylo nebylo: Letní filmová škola
Jak se ze starého Hollywoodu stal Nový Hollywood
Felliniho cesty: Prostory, lidé, filmové styly
Hlas němých filmů: Beseda s benšim Ičirem Kataokou
Anna Kareninová: Hranice a možnosti jazyka překladu
60 let Quentina Tarantina
José Aroyo: Proč Almodóvar? Tvorba v širších souvislostech
R. D. Kokeš: Podoby a funkce neorealismu (nejen) v kariérách Vittoria De Sicy a Roberta Rosselliniho
R. D. Kokeš: „Celovečerní“ tvůrčí problém aneb kořeny českého filmového vyprávění
Martin Frič: 30. léta
Martin Frič: 1939–1948
Martin Frič: 1949–1968
Jiří Flígl: Šindži Sómai jako souputník proměn japonského filmového průmyslu
Radomír D. Kokeš: Louis Feuillade kontra filmové seriály
Jan Jendřejek: Karel Reisz – Čech v zahraničí?
Luboš Ptáček: Akira Kurosawa – válečná a poválečná tvorba
Peter Schepelern: Jak se Trier stal Trierem
Peter Schepelern: Inspirace Larse von Triera