Workshop nezávislé německé mediální vývojářky a pedagožky bude pojatý jako hra a kreativní laboratoř zároveň. Představí možnosti jak pro vzdělávací účely překonávat uživatelskou pasivitu, propojovat přístupné nástroje nových technologíí a posilovat u studentů tvořivý a cílevědomý vztah k digitálním obsahům. Účastníci se zapojí do týmové výzvy plné šifer, různorodých digitálních prostředků a objevování pokladů ve formě scavenger hunt. Jakmile hra skončí, role se otočí: stanou se tvůrci a začnou navrhovat vlastní interaktivní světy. Pomocí jednoduchých nástrojů si vyzkouší, jak navrhnout 3D prostředí, edukační hru nebo výukovou aktivitu. Závěrečná část nabídne inspiraci, jak s těmito nástroji dále pracovat, a sdílení praktických tipů pro vlastní praxi.
Věk: 14+, vhodné také pro učitele, lektory a zájemce o filmovou a audiovizuální výchovu Lektorka: Britta Senn. Program bude tlumočen.
Britta působí jako mediální pedagožka a konzultantka v Lipsku, kde se zaměřuje na mediální a informační gramotnost, transmediální vyprávění a interaktivní formáty učení. Vychází ze své profesní zkušenosti v oblasti mediální produkce a dokumentárního filmu, na kterou navazuje při navrhování a vedení vzdělávacích programů pro školy, univerzity, neziskové organizace i firmy. Věnuje se tématům jako jsou sociální sítě, digitální bezpečí, dezinformace a nové technologie (včetně AR/VR). Ve své práci propojuje kreativní nástroje jako jsou hry, únikové místnosti nebo imerzivní média s participativními metodami.
Design & web: David Huspenina