homepageNezařazené

Těla obětí nevykazovala známky cenzury 

Jak se na LFŠ mohou přesvědčit diváci každou půlnoc, giallo filmy většinou obsahují sériové vraždy krásných žen. Různý je však stupeň nahoty obětí. Film Torzo vznikl v roce 1972, kdy už v Itálii cenzura povolila a otupěla a násilí a nahoty snesla dost.

Režisér snímku Sergio Martino měl s giallo už zkušenosti, dokonce byl švagrem Edwige Fenechové (podle níž Quentin Tarantino pojmenoval jednu postavu v Hanebných panchartech), zároveň šlo u univerzálního režiséra schopného točit i komedie. Možná proto se na Torzu podílel také producent Carlo Ponti nebo hudebníci bratři De Angelisové, kteří skládali doprovod i k seriálu o Willly Foggovi.

“Ponti vymyslel také původní název filmu Těla obětí vykazovala stopy sexuálního násilí, který je zavádějící, jako u každého gialla,” upozornil dramaturg Aleš Říman. Torzo s ním uvedl také Jiří Flígl, který má v letošních Půlnočních delikatesách na starost podoby gialla v jiných zemích a dobách. “Giallo filmy se inspirovaly hlavně slashery. Ty ale oproti Torzu vypadají ještě sofistikovaně. V tomhle filmu jde hlavně o tělesné radovánky, objevy, po jakých křivkách může kroužit kamera, a rychle střihané krvavé záběry s shock efektem,” dodal Flígl.